mandag 1. februar 2021

Kjøleskapsgrøt

I helgen laget jeg kjøleskapsgrøt for aller første gang, og nå spør jeg meg selv hvorfor i alle dager har jeg ikke gjort det før? Dette er jo ganske enkelt genialt - grøten lager seg praktisk talt selv, og så smaker den jo kjempegodt i tillegg.Vinn, vinn altså!!


Jeg laget grøt etter denne oppskriften:
  • 1 1/4 dl. havregryn
  • 1 ss. chiafrø
  • 2,5 dl. lettmelk
  • 1 ts. lønnesirup 
  • 1/2 ts. kardemomme
  • 1/2 ts. kanel
  • noen dråper vaniljeessens
 Bland alt, f.eks.i et syltetøyglass. Topp med frosne bær før lokket settes på, og kjølekspet gjør resten av jobben. Grøten skal hvile i 4-5 timer, eller over natten i kjøleskapet. 

Før servering kan du gjerne toppe med mer bær og/eller granola.
 

Er jo helt genialt at man kan stå opp til en fiks, ferdig frokost, som både smaker godt, og strutter av sunnhet.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar