søndag 17. desember 2017

Feststemt bord med enkle midler ♥



Å dele en kveld med gode venner er noe jeg setter utrolig stor pris på. Førjulstiden og den straks kommende julehøgtiden gir rom for disse koselige treffene.

Når jeg inviterer, liker jeg å gjøre litt ekstra ut av borddekkingen - gi en ekstra "touch" for at gjestene mine skal føle seg velkommen og få en fin kveld.


Når jeg pynter bord liker jeg å bruke enkle elementer og aller helst noe jeg alt har i skapet. Bare ta en titt i skuffer og skap, og jeg er sikker på at du finner masse flott du kan bruke.


Selv om jeg er stor fan av gjenbruk, sniker det seg selvsagt inn noe nytt også hos meg. På Stoff og Stil kom jeg over sekkestriestoff i denne flotte gråsorte fargen - en meter av denne, og du har løpere eller bordbrikker til bare noen få kroner. Er det ikke gøy vel, når man kan få det fint uten at lommeboka blir tom... :)


Til jul kan du fråtse med julepynt i borddekkingen - bruk for eksempel en enkel julekule på hver kuvert. Vil du gjøre litt ekstra ut av det, kan du knytte en silkesløyfe og feste en navnelapp til, og du har det flotteste bordkort. 


Å servere vin fra en julekule er en annen morsom ide, som gjør seg utrolig godt på festbordet.

Fyll en julekule med vin eller annen drikke, knytt et fint bånd til, og du har en borddekorasjon som blir lagt merke til. NB! pass bare på at du bruker en julekule som ikke er av det skjøreste laget - slik at den ikke knuser i hendene dine.


Et feststemt bord pyntet med enkle midler - det er de små detaljene som teller.


Håper du har en fin førjulstid - inviterer til treff med venner, senker skuldrene og bare nyter...

♥ ♥ ♥


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar