mandag 13. februar 2017

Hasselback kylling med pesto og mozarella

Jeg er glad i å lage mat, men må innrømme at jeg ikke bruker alt for mye tid på dette i ukedagene - det blir i helgene og når jeg har gjester at jeg "trår" litt ekstra til...


Enkel mat i ukedagene betyr ikke nødvendigvis kjedelig hverdagsmat - det gjelder bare å finne de enkle oppskriftene som gjør at du slipper å bruke lang tid på kjøkkenet...


Om du i tillegg dekker et hyggelig bord, kan du jo få litt feststemning midt i uke også...


Oppskriften jeg har funnet frem til her, er kjempeenkel å lage og kan derfor fint få innpass i en travel hverdag.  Tilbereder du kylling på denne måten får du et utrolig saftig og godt kjøtt, som smaker kjempegodt.


Hasselback kylling med pesto og mozarella

Ingredienser (4 personer)
4 kyllingbryst
1 mozzarella ball i tynne skiver
6 skiver soltørkede tomater i olje, skjer i flere biter
Oliven olje
Salt og pepper
4 ss frisk pesto, du kan også bruke ferdiglaget pesto på glass

Slik gjør du:
Forvarm ovnen til 200 g
Lag flere kutt i kyllingbryst uten å skjære helt gjennom. Legg et tynt stykke mozzarella ost , soltørket tomat og litt pesto i hvert kutt. Dryss over salt og pepper og legg over på stekebrett eller ildfastform. Drypp over olivenolje og stek i 15 -20 minutter til osten har smeletet og kyllingen er ferdig stekt . Server med ris eller pasta, resten av pestoen og gjerne en salat.



Fin uke alle
 ♥ ♥ ♥











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar